lørdag den 1. november 2014

Baby i maven

I dag er jeg præcis 23+4 henne i graviditeten. Vi fandt ud af det i midten af juni, lige inden vi tog på ferie til London. Vi var selvfølgelig begge glade over nyheden og glæder os til at gøre Alexander til storebror. Vi havde egentlig snakket om at få et barn mere kort efter omkring Alexanders 1 års fødselsdag (ja det er jo et godt stykke tid siden). Men kort før blev jeg optaget på pædagog uddannelsen, så jeg følte at jeg ville gerne rigtigt komme i gang med uddannelsen, inden barn nummer to. Så vi valgte at udskyde et års tid. Ja men så gik tiden bare og vi blev enige om at nu er Alexander ved at være godt stor og tiden var inde til en lillebror/søster. Vi blev i hvert fald enige om at de gerne må være tæt på hinanden aldersmæssigt, så de kan få glæde af hinanden – forhåbeligt :-) Plus også at jeg er over 30 år, så det er jo ikke helt så smart med at vente for længe til barn nr. 2. I starten af denne graviditet, var jeg i praktik i en børnehave og det var hårdt, pga. trætheden og lidt kvalme. Lige for tiden begynder jeg at få halsbrand, især når jeg ligger og sover, så sover ikke helt så godt for tiden. Da jeg ventede Alexander, havde jeg ikke halsbrand, så ja den erfaring har jeg ikke :-) Graviditeten denne gang kan være hårdere til tider, da jeg også har et barn i forvejen at tage hensyn til, så at ligge på sofaen og tage en lur kan jeg ikke altid tage ;-) Denne gang har vi (dog mest mig) også valgt ikke at vide kønnet i modsætning til da vi ventede Alexander. Dengang var det mest pga. de praktiske ting. Denne gang er jeg nok mere afslappende ift det og har købt lidt neutralt babytøj.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar